Det personliga varumärket
Gör så här:

1 Se dig som ett varumärke
--- Vad är målet med att du stärker ditt personliga varumärke. Det kan vara att du får fler kunder, större eller andra uppdrag
.

2 Bestäm dig vad du vill utstråla
--- Vill jag utstråla trygghet eller lyx. Betrakta dig som förlängningen av ditt företag.

3 Odla dina bra sidor
--- Det du är mindre bra på eller inte känner för skall du lägga ner

4 Förberedelse är A och O
--- Var förberedd genom att läsa på. Kundmöten, anställningsintervju, föredrag, telefonförsäljning. Fundera ut vilka frågor du kan tänkas få och vilka frågor du har.

5 Feedback – återkoppling
--- Det är nyttigt, rent av nödvändigt att du får feedback från någon som du liter på. Du får veta i vilka situationer som du fungerar bra på och när du är mindre bra.

6 Följ en linje
--- Dina kläder, informationsmaterial, ditt visitkort, din hemsida – allt måste stämma.

7 Övning ger färdighet
--- Få saker fungerar första gången. Öva med andra ord.

8 Välj rätt kläder
--- Är det seriositet och punktlighet du vill utstråla är kanske kostym rätt. Är det kreativt och energi ska du välja något mer originellt. Undvik detaljer som tar uppmärksamheten från det du vill säga. Bli inte ihågkommen som killen med lösa mynt i fickan. Klä dig inte för jobbet du har utan för jobbet som du vill ha.

9 Ha kul
--- Gör inte våld på dig själv genom att försöka bli någon annan än den du är. Det måste kännas rätt. Magkänslan är viktig.

 

allehanda diverse kontakt Tillbaka